Afvallen zorgverzekering vergelijking voor 2018

Published on november 28th, 2017 | by wtrkdt-admin80

0

Diëten met allergenen of aandoeningen

Het is niet makkelijk om te diëten als je last hebt van allergenen, vooral niet met een lactose-allergie. Wil je toch erg graag een dieet volgen, maar kan je geen goede diëten vinden die rekening houden met je allergie? Lees dit artikel dan zorgvuldig.

Voordelen van een eiwitrijk dieet

Bij een eiwitrijk dieet moet je niet denken dat je alleen maar eiwit mag eten voor een bepaalde periode. Eiwitten zijn een bron van energie en een bouwstof voor je spieren en botten, ook is het zo dat je meer spiermassa behoudt in het geval dat je aan het afvallen bent als je een eiwitrijk dieet volgt. Een eiwitrijk dieet houdt meestal in dat je veel vlees en vis eet, maar ook peulvruchten.
Denk er wel aan dat ‘gezond’ niet meteen betekend ‘volvreten’. Net als ongezonde producten moet je ook niet te veel van een bepaald type voeding gaan eten, dat kan zorgen voor gezondheidsproblemen. Let ook op de soorten vetten die je binnen krijgt, verzadigde vetten zijn met een lage kwantiteit prima, maar als je er te veel van eet wordt het ongezond.

Alternatieven voor het eiwitrijk dieet

In het geval dat je wegens allergie het eiwitrijke dieet niet kan volgen bestaan er alternatieven. Ook als je veganistisch of vegetarisch bent is het mogelijk om een dieet te volgen waar je niet afhankelijk bent van vlees en vis. Er zijn ook non-vegetarische / veganistische producten die alsnog eiwitrijk zijn, denk daarbij aan pitten, noten en zaden. Zuivel is natuurlijk ook een eiwitrijk product, maar dit is niet weggelegd voor veganisten. In het geval dat je ook deze producten niet kan eten is het wellicht interessant voor jou om een koolhydraatarm dieet te volgen. Daarbij ligt de focus meer op ongezoete zuivelproducten, oliën en groenten. Indien je niet vegetarisch of veganistisch bent is ook onbewerkt vlees/vis en room koolhydraatarm.
Het is mogelijk om het koolhydraatarme dieet en het eiwitrijke dieet te combineren en dit is ook een erg effectieve manier om af te vallen. In het geval dat je dit doet is het alsnog handig om zo nu en dan koolhydraatrijke producten zoals brood of aardappels te eten, deze bevatten namelijk ook stoffen die noodzakelijk zijn voor een gezond lichaam. Ben jij een persoon die veel om de natuur geeft? Zorg er dan voor dat je niet te veel dierlijke eiwitten binnen krijgt, dit belast het milieu namelijk. In het geval dat je een alternatief zoekt zijn peulvruchten goed voor het milieu.

Is er een ander dieet voor mij?

Zie je bij geen van beide diëten echt mogelijkheden om goed af te vallen? Dat is begrijpelijk, het is niet makkelijk om online een goed dieet te vinden waar rekening gehouden wordt met allergenen of aandoeningen. Wellicht is het voor jou dan interessant om een afspraak te maken bij een diëtist die je daarbij advies geeft, daarbij is het zo dat de eerste 3 behandeluren bij een diëtist door iedere zorgverzekeraar worden vergoedt, dit zit namelijk in het basispakket van de zorgverzekeringen. Zoek je aanvullende verzekeringen waar meer behandeluren worden vergoed? Dat is ook mogelijk, bekijk even de zorgverzekering vergelijking voor 2018 om te kijken welke zorgverzekeraars dit aanbieden. Hopelijk heeft dit artikel je wat ideeën gegeven om een goed dieet te kunnen volgen.

Tags: , ,


About the Author



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to Top ↑
  • BMI Calculator

    kg
    cm